Ako úsmev z reklamy na zubnú pastu...

Autor: Braňo Rajčáni | 20.11.2006 o 0:20 | Karma článku: 5.32 | Prečítané  1027-krát

Po týždni strávenom v zahraničí som sa vrátil opäť domov, domov do mojej rodnej Bratislavy. Nebolo by to však nič mimoriadne, keby sa z každého možného bilboardu, či inej reklamnej plochy, so širokým úsmevom na mňa neusmievali cudzí ľudia ako z reklamy na zubnú pastu, ktorá vám zaručí biele zuby a svieži dych. Tieto úsmevy sú však horšie ako čierne svedomie, ktoré sa za vami dokáže vliecť skutočne všade.

Áno, starostlivosť o zubnú hygienu je dôležitá, avšak tá v tomto prípade nie je prvoradá. Rôzni ľudia s dokonale vyretušovanými fotkami sa nám snažia prihovoriť, kde sa to len dá a získať si tak našu pozornosť pred nadchádzajúcimi komunálnymi voľbami. Paradoxne veľkosť ich portrétov a vábivých sloganov nekorešponduje s reálnosťou toho všetkého.

  • Chcete dopravu zadarmo? Voľte pána X.Y.
  • Chcete zadarmo internet v Starom meste? Voľte pána Z.X.
  • Chcete lacné bývanie? Voľte pani J.B.
  • Chcete modré z neba? Voľte kandidáta s číslom N a on/ona vám to splní.
  • Chcete? Máte to mať...

Všetky tieto sľuby majú spoločného menovateľa – peniaze. Sú tieto sľuby splniteľné? Viac či menej, ale aj áno. Aká je však ich skutočná cena? To už tí samozvaní "špecialisti" na všetko nepovedia. Je to veľmi jednoduchá logika "MÁ DAŤ – DAL". Rád vám ponúknem a dám verejné služby, keď si za ne budete ochotní náležite zaplatiť. Nechcete platiť viac na daní z nehnuteľností, správnych poplatkoch a i.? Nie? Tak sa nesťažujte!

Dá sa teda odvodiť pravidlo, že čím väčší úsmev, tým väčší pozor na sľuby a osobu, ktorá za nimi stojí? Mám pocit, že áno. Ľudia radi podľahnú dojmu, že aj oni budú mať raz na tvári taký úsmev.


Sviežosť týchto neodolateľných úsmevov žiaľ vydrží asi tak dlho, ako to tvrdia marketingové oddelenia samotných výrobcov tých povestných zubných pást, teda (iba) tých neskutočných 12 hodín...

Hlavné správy

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Ak zamestnanci štátu šíria zmätok, je prirodzené žiadať, aby zaň zaplatili

Unavení sú aj živnostníci a ak urobia chybu, pocítia to na príjmoch.

EKONOMIKA.SME.SK

Daniari našli vinníka, za chyby v zúčtovaniach môže prepracovaný IT-čkár

Keď informačný systém daniarov štrajkoval pred tromi rokmi, padali za to hlavy. Dnes všetci hovoria o malom ľudskom zlyhaní.

TECH.SME.SK

Vytvorili nový vírus na MacBooky, ktorý nemožno odhaliť

Odborníci vytvorili červa, ktorý napáda firmvér počítačov od Apple.


Už ste čítali?